هر روز نو هر روز نو .

هر روز نو

ارائه خدمات حسابرسي

خدمات حسابرسي چيست؟

خدمات حسابرسي روشي است كه به طور دوره‌اي توسط يك طرف مستقل براي ارزيابي حساب‌ها و سوابق يك سازمان انجام مي‌شود تا اطمينان حاصل شود كه آنها به درستي نگهداري مي‌شوند، دقيق هستند و با مفاهيم، اصول، استانداردهاي حسابداري، الزامات قانوني تعيين‌شده مطابقت دارند و به درستي ارائه مي‌شوند. و ديد منصفانه از وضعيت مالي امور سازمان در تاريخ حساب.

 

كسب‌وكارهاي پيشرو به طور مستقيم به اين مسائل رسيدگي مي‌كنند، روي فناوري‌ها و مدل‌هاي تجاري جديد سرمايه‌گذاري مي‌كنند تا چالش‌هاي امروزي را برطرف كنند، در حالي كه مي‌دانند كه تغيير صنعت بعدي مي‌تواند نزديك باشد.

ماهيت حسابرسي و گزارشگري مالي در كنار اين امر به تكامل خود ادامه مي دهد. حسابرسي پيچيده تر شده است. افشاي كيفي بيشتري وجود دارد كه نقش شك و قضاوت حرفه اي را بيش از پيش مهم مي كند. حسابرسي ممكن است براي الزامات انطباق، ارائه اطمينان به سرمايه گذاران، يا بررسي فرآيندها و كنترل ها ضروري باشد.

حسابرسي هاي عملياتي

اين تابع ريسك ها را ارزيابي مي كند و كنترل هاي داخلي سيستم هاي عملياتي را براي بخش ها، واحدها و عملكردها ارزيابي مي كند. اهداف حسابرسي عملياتي شامل تعيين اينكه آيا عمليات به طور كارآمد، مؤثر و مطابق با هدف مديريت عمل مي كند يا خير. عملكرد حسابرسي عملياتي استفاده از منابع در دسترس بخش، واحد يا عملكرد را ارزيابي مي كند تا تعيين كند كه آيا اهداف و اهداف مديريت به مؤثرترين و كارآمدترين روش برآورده مي شوند يا خير. برخي از حوزه هاي حسابرسي عملياتي عبارتند از: ساختار سازماني، مديريت دارايي و امنيت، كاركنان و بهره وري.

حسابرسي هاي مالي

واحد حسابرسي مالي برنامه هاي حسابرسي را براي ارزيابي، ارزيابي و ارائه توصيه هايي به مديريت در رابطه با حسابداري و گزارش مالي معاملات و فعاليت ها ايجاد مي كند. هدف اصلي اين عملكرد اين است كه اطمينان حاصل شود كه فعاليت هاي مالي بخش، واحد يا عملكرد به طور كامل و دقيق در گزارش هاي مالي مناسب و مطابق با مقررات ايالتي و فدرال قابل اجرا منعكس مي شود. برخي از حوزه‌هايي كه حسابرسي‌هاي مالي بر آنها تمركز مي‌كنند عبارتند از: تفكيك وظايف، مجوزها و تأييديه‌ها، بررسي‌ها و تطبيق‌ها.

مشاركت هاي مشاوره اي و مشاوره اي
مشاركت‌هاي مشاوره و مشاوره شامل بررسي فرآيندها و استراتژي‌هاي تجاري موجود و همچنين پياده‌سازي است. همچنين شامل ارزيابي و مشاوره در مورد سياست‌ها، رويه‌ها، بهبود فرآيندها و هرگونه درخواست مديريتي براي بازنگري در زمينه‌هايي است كه دو طرف حياتي تلقي مي‌شوند.

حسابرسي سيستم هاي اطلاعاتي

عملكرد حسابرسي سيستم هاي اطلاعاتي برنامه هاي حسابرسي را براي ارزيابي، ارزيابي و ارائه توصيه هايي به مديريت در رابطه با كفايت كنترل هاي داخلي ذاتي در سيستم هاي اطلاعاتي دانشگاه و اثربخشي مديريت ريسك مرتبط ايجاد مي كند. عملكرد حسابرسي سيستم اطلاعات ميزان توليد خودكار سيستم هاي پردازش اطلاعات، فناوري، معماري و فرآيندها را ارزيابي مي كند كه اطلاعات قابل اعتماد و دقيقي را توليد مي كنند و مطابق با سياست ها و رويه هاي دانشگاه و قوانين و مقررات قابل اجرا هستند.

حسابرسان وظيفه بررسي درستي مدارك مالي و حسابداري را به عهده دارند و بايد آنها را با اصول حسابداري تطبيق دهند. در واثع حسابرسان فعاليت حسابداران را مورد بررسي قرار مي‌ دهند و نتيجه كار خودشان را به سهامداران و .. گزارش مي‌كنند.

براي مشاهده سايت منبع اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۶:۵۷ توسط:nilofr موضوع: نظرات (0)